mspolkadotslove.blogspot.com

Sunday 28 August 2011

Ramadhan & Syawal


Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri
               Maaf Zahir & Batin



Airmata membasahi pipi ketika mengenangkan Ramadhan bakal pergi meninggalkan kita lagi.
Walaupun Ramadhan pergi dan datang kembali tapi dalam banyak2 bulan, aku lebih menyayangi bulan Ramadhan, Bulan yang penuh berkat.




Aku merasa tenang di bulan Ramadhan, tidak seperti bulan2 lainnya.

Di malam terakhir Ramadhan, Bergemanya Takbir Raya nanti sudah tentu airmataku akan membasahi pipi, aku tak rela melepaskan Ramadhan akan tetapi, apa dayaku?






Berkatanya aku begitu tidak bererti aku tidak menyukai bulan Syawal. Aku suka bulan Syawal kerana di bulan tu lah kita semua dapat berkumpul dengan saudara-mara yang lain, bermaaf-maafan, ketawa riang, solat berjemaah ramai-ramai, best kan? =)



Aku pun tak sabar juga nak beraya, pakai baju raya di Raya pertama, berkumpul dengan family besar, penuhkan perut dengan air warna warni dan banyak lagi!


Ya Allah, terima kasih kerana telah mempertemukan kami dengan Ramadhan pada tahun ini, mudah-mudahan kami di pertemukan lagi dengan Ramadhan di Tahun yang akan datang, amin amin amin Ya Rabbal Alamin.

Baiklah, sampai disini sahaja dulu & mungkin ini adalah post aku yang terakhir untuk bulan Ogos ni, sebab bulan depan aku bakal menghadapi peperiksaan besar, aku nak focus kat study, wish me luck, ayt? 

Terima Kasih =) InsyaAllah jika ada masa nanti aku update.

Di akhir kata, aku ingin minta maaf dengan anda semua jika ada tersilap kata dalam post2 aku sebelum ni atau pun post aku yang ini.


Salam Aidilfitri

Assalamualaikum


No comments: